Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv inovačních aktivit na zahraniční obchod podniku
Potapova, Tatiana ; Milichovský, František (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem inovačních aktivit na zahraniční obchod konkrétního podniku. Teoretická část práce se zaobírá poznatky z oblasti týkající se konkurenceschopnosti, mezinárodního obchodu a inovaci. V druhé, praktické části práce jsou provedeny analýzy vlivu provedené inovaci na zahraniční obchod podniku v podobě tržeb, provozního zisku a ROA, stanovené a testovaný hypotézy. Cílem diplomové práce je, na zaklade posouzení vlivu zavedeni produktové inovace na zahraniční obchod navrhnout vhodná opatření v oblasti zahraničního, případně domácího trhu pro konkrétní společnost.
Vliv inovačních aktivit na zahraniční obchod podniku
Potapova, Tatiana ; Milichovský, František (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem inovačních aktivit na zahraniční obchod konkrétního podniku. Teoretická část práce se zaobírá poznatky z oblasti týkající se konkurenceschopnosti, mezinárodního obchodu a inovaci. V druhé, praktické části práce jsou provedeny analýzy vlivu provedené inovaci na zahraniční obchod podniku v podobě tržeb, provozního zisku a ROA, stanovené a testovaný hypotézy. Cílem diplomové práce je, na zaklade posouzení vlivu zavedeni produktové inovace na zahraniční obchod navrhnout vhodná opatření v oblasti zahraničního, případně domácího trhu pro konkrétní společnost.
Vliv inovačních aktivit na zahraniční obchod podniku
Potapova, Tatiana ; Milichovský, František (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem inovačních aktivit na zahraniční obchod konkrétního podniku. Teoretická část práce se zaobírá poznatky z oblasti týkající se konkurenceschopnosti, mezinárodního obchodu a inovaci. V druhé, praktické části práce jsou provedeny analýzy vlivu provedené inovaci na zahraniční obchod podniku v podobě tržeb, provozního zisku a ROA, stanovené a testovaný hypotézy. Cílem diplomové práce je, na zaklade posouzení vlivu zavedeni produktové inovace na zahraniční obchod navrhnout vhodná opatření v oblasti zahraničního, případně domácího trhu pro konkrétní společnost.
Vliv inovačních aktivit na zahraniční obchod podniku
Potapova, Tatiana ; Milichovský, František (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem inovačních aktivit na zahraniční obchod konkrétního podniku. Teoretická část práce se zaobírá poznatky z oblasti týkající se konkurenceschopnosti, mezinárodního obchodu a inovaci. V druhé, praktické části práce jsou provedeny analýzy vlivu provedené inovaci na zahraniční obchod podniku v podobě tržeb, provozního zisku a ROA, stanovené a testovaný hypotézy. Cílem diplomové práce je, na zaklade posouzení vlivu zavedeni produktové inovace na zahraniční obchod navrhnout vhodná opatření v oblasti zahraničního, případně domácího trhu pro konkrétní společnost.
Lokalizovaná ekonomie jako jeden z nástrojů řešení sociálních dopadů nezaměstnanosti v Jihočeském kraji
HOFHANZLOVÁ, Nikola
Ve své diplomové práci se zaměřuji na řešení sociálních dopadů nezaměstnanosti v Jihočeském kraji pomocí lokalizované ekonomie. Nezaměstnanost je jak v Jihočeském kraji, tak i v celé České republice, na nejnižší úrovni od roku 1996, jak z posledních zjištění vyplývá. Přesto existují určité okruhy osob, které jsou nezaměstnaností ohrožené. Navíc současný příznivý vývoj v oblasti nezaměstnanosti nelze zdaleka považovat za stabilní. Má práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se zaměřuji na objasnění pojmu lokální ekonomie, její nástroje, principy a dále pak obracím svoji pozornost na možnosti začlenění osob do pracovního procesu. Následně se zabývám problematikou globálního trhu, který má negativní dopad na ekonomiku lokální. V neposlední řadě zaměřuji svoji pozornost na podnikatelské subjekty v České republice, jejich vlastnickou strukturu, právní formy podnikání a rozvoj podnikatelského prostředí, kde může podpora zejména malých a středních podniků sehrát významnou roli při vytváření nových pracovních míst. Samotný cíl mé diplomové práce je zaměřen na zmapování nástrojů lokální ekonomie a popis jejich využití, s akcentem na charakteristiku podniků, charakteristiku možností jejich rozvoje a vytváření pracovních míst u vybraných podnikatelských subjektů v Jihočeském kraji. Vzhledem k cíli a specifičnosti výběrového souboru jsem zvolila kvalitativní strategii s metodou dotazování, provedenou prostřednictvím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor tvoří vybrané podnikatelské subjekty s českou vlastnickou strukturou v Jihočeském kraji. Pro doplnění údajů o zaměstnanosti jsem provedla polostrukturované rozhovory se dvěma pracovníky Úřadu práce v Českých Budějovicích, které jsem vybrala metodou prostého záměrného výběru. Z výsledků mého výzkumu je patrné, že oslovené podnikatelské subjekty s českou vlastnickou strukturou v Jihočeském kraji, nejsou dostatečně motivovány k vytváření nových pracovních míst, protože jak z výzkumu vyplývá, pro tyto podniky představuje více zaměstnanců zejména více vynaložených finančních prostředků, které bohužel podniky nemají k dispozici. Místní podnikatelské subjekty tak nemohou, v kontextu s dosavadními formami podpory podnikání, sloužit jako dostatečná opora proti případnému nárůstu nezaměstnanosti. Diplomová práce může sloužit jako studijní materiál pro studenty Zdravotně sociální fakulty v Českých Budějovicích nebo jako informační materiál pro Úřad práce ČR a zastupitele Jihočeského kraje.
Kooperace stakeholderů v destinaci cestovního ruchu
HOUDEK, Lukáš
Cílem diplomové práce Kooperace stakeholderů v destinaci cestovního ruchu je zhodnocení úrovně a intenzity kooperace v oblasti cestovního ruchu v Jihočeském kraji z pohledu klíčových stakeholderů v destinaci, včetně návaznosti na řízení a rozvoj cestovního ruchu v destinaci. V první části výzkumu byly za pomoci sekundárních dat získány informace týkající se problematiky destinačního managementu a marketingu, stakeholderů a jejich kooperace. Pro sběr sekundárních dat byla využita zejména tištěná literatura a webové stránky v souvislosti s vybranou destinací cestovního ruchu - Jihočeským krajem. Na základě poznatků z literatury a dalších sekundárních zdrojů byl naplánován sběr primárních dat v podobě dotazníkového šetření. Vyšlo najevo, že klíčovým stakeholderem jsou organizace destinačního managementu, které nejlépe splňují podmínky atributů moci, legitimity a naléhavosti. Z provedeného výzkumu bylo zjištěno, že kooperace mezi veřejným a soukromým sektorem je výrazně nedostatečná. Je zde několik zásadních překážek, které brání efektivní kooperaci mezi jednotlivými stakeholdery. Pro zlepšení kooperace je zapotřebí zefektivnit komunikaci mezi organizacemi destinačního managementu a ostatními stakeholdery a naplánovat takový projekt v rámci cestovního ruchu, který přiměje ke kooperaci co nejvíce stakeholderů.
Řízení zásob ve vybraném podnikatelském subjektu
Macek, Lukáš
Práce se zabývá řízením zásob v projektu Deuta ve společnosti Metra Blansko. Analyzuje současný stav řízení zásob, především s využitím metody ABC. Na základě provedené analýzy jsou navržena doporučení, která by měla směřovat ke zlepšení situace v řízení zásob.
Etika komunikace územní samosprávy a podnikatelského subjektu
Hamouz, Václav
Bakalářská práce "Etika komunikace územní samosprávy a podnikatelského subjektu" pojednává o průběhu spolupráce mezi výše zmíněnými subjekty. Popisuje hlavní problémy, které vznikají dlouholetou kooperací při realizaci poskytované služby. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku podnikatelského subjektu a souhrn hlavních znaků územní samosprávy. Dále pak vymezuje kritéria zkoumání, jenž jsou využita v praktické části této práce. Tato kritéria jsou hodnotící měřítka pro zkoumání vybraných územních samospráv měst. Praktická část shrnuje spolupráci firmy Kinematograf bratří Čadíků s.r.o. se zástupci měst. Je zde vytvořena vlastní empirická škála hodnocení komunikačních problémů. Výsledné poznatky z praktické části jsou využity k popisu hlavních problémů komunikace mezi subjekty a k následnému návrhu jeho řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.